Add to Technorati Favorites

2 Ağustos 2008 Cumartesi

Sözde INETA 1.gün özeti, özde yazılım dünyası nereye paneli :)

INETA'nın 1.gününü geride bıraktık.Ben de yoğun ve yorucu bir haftanın sonunda aynı yoğunlukta bir haftasonu yaşamakta olduğum için pascal dersine bugün de devam edemeyeceğim, muhtemeldir ki yarın da 2.günden bahsetmekle yetineceğim. Bugün ne oldu? Silverlight 2.0 oturumu Daron Yöndem'in her zamanki hoş üslubu ile gayet eğlenceli bir hal aldı. Size silverlight'tan bahsedecek değilim şu an lakin " http://video.google.com/videoplay?docid=-5195533478324657131&q=daron&ei=DGZ7SNPmMIXq2QLA_ZyABA " linkinden sayın Daron Yöndem'in daha önceki seminerlerinden birinin videosuna ulaşabilirsiniz, seminer 3 saat süreceği için videonun başına geçmeden önce gıda maddelerinizi zulalayın :)
-
Bir sonraki oturum "yazılım dünyası nereye" başlığı altında gerçekleşti.Ama bu nereye; nereye gidiyor manasında değil sadece, ucu açık bir soruydu :)..Konuşmacılar Ali Servet Eyüpoğlu, Ali Rıza Babaoğlan, Eralp Erat ve Kadir Çamoğlu idi.Bu sunumda ise özellikle Ali Servet Eyüpoğluna değinme gereksinimi hissediyorum. Kendisi http://www.mekanist.net/ ' in kurucusu..Projesini bizlerle çok iyi bir şekilde paylaştı diye düşünüyorum.Proje genel olarak; artık insanların, bilgi çöplüğüne dönüşmüş olan internette gerçekten işlerine yarayacak bilgiye, bir sosyal platformdan ulaşabilmelerini hedefliyor benim anladığım kadarıyla.Bunu ise teknik manada web 2.0 ile yapıyor.Projesini anlatırken sayın Ali Servet, gerçekten "internette anne, baba ve çocukların gerçekten girebileceği bir site söyleyebilir misiniz? " dedi.Google'a hep beraber girebilirler ama tabi ki sorunun dikkat çektiği nokta bu değil :)..Mevzu herkesin kendinden birşey bulabileceği bir site.
-
Yanlışlığa izin vermeden projeyi(bu arada artık yayında olan bir site projelikten çıktı) net olarak ifade edelim, mekanist; "mekân tutkunu" anlamına gelen kelimeden türetilmiş bir marka ve de bu markanın altındaki sitede, bir google map uygulamasını kullanan platforma site üyeleri bildikleri mekânları ekliyorlar.Gerek okul, gerek çiçekçi, gerek cafe..Kısaca benim tabirimle herşey.Kullanıcılar bunlar hakkında yorumlar yapıyor ve de diğer kullanıcılara yardımcı oluyor mesela bir anne çocuğunu göndereceği kreşin yorumlarını buradan okuyarak karar vermeye çalışıyor ya da ben Çamlıca Desde diye bir mekan açıyorum ve de bu mekan hakkında yorumlar yaparak Çamlıca'da bir yere gitmek isteyen kullanıcılara yardımcı olmaya çalışıyorum.Ayrıca sitenin çalışanları bu mekanlara giderek onların videolarını çekiyorlar ve de bunlar da mekanların tanıtımında yer alıyor yine.
-
Aynı zamanda cep telefonundan ulaştığınız bu sitede bulunduğunuz konumda gidebileceğiniz yerleri de görüntüleyebiliyorsunuz.Bence şu IT dünyasının WIT dünyası (worthless IT) olduğu şu günlerde gerçekten güzel bir tasarım..Artık girilebilecek bir site var mı diyen olsa mekanisti gösterebilirim, haftasonu gidip oturabileceği mekanı bulsun millet artık buradan..Ya da hiç çamlıca'ya çıkmamış birisi Desde'yi bulabilsin :)..Ben de artık bir mekanistim ve de bu yazıyla bir şekilde iştigal olan siz değerli okuyucum siz de mekanist olup "ya manyak kebabı var oranın" dediğiniz yeri bizle paylaşın ki biz de nasiplenelim ondan :))..
-
Sayın Eralp Hoca'nın Team Foundation Server oturumunda anlattıkları da gerçekten çok kaliteli bilgilerdi.Burada size silverlight 2.0 ve TFS oturumlarından genişçe bahsetmek istiyorum aslında ama her ikisi de devasa uzunlukta sunumlar :)..Ben sadece gelmediyseniz yazık ettiniz diyip yaranıza basayım (ha ha ha) :)..Sayın Daron Yöndem'i YTÜ'de tekrar ağırlayacağız eğer yazık ettiyseniz, 2.ağırlayışımızda yazık etmeyin :)
-
Evet arkadaşlar 1.günümüz böylece tamamlandı 4saat uykuyla duran bir insan olarak yazdığım şu yazının eksikliklerine dikkat etmemenizi umuyorum :)..Ayrıca bugün Vista Ultimate ve hediye çeki kazandım :)..Yalnız vistamı alırken 66 benim dedi bir arkadaş, (ellerimizde numara falan yoktu da öyle ayaküstü Daron Yöndemin bize layık gördüğü nolar :) ) ey arkadaş sana sesleniyorum :P, 66 gerçekten bendim çünkü böyle şeyler bana hiç çıkmaz hep numaramı öyle tekrar ederim; "66 yok abi yine yok, 68 hadi be 2 sıra aman ne hadisi yine çıkmaz birşey"..:) Neyse şakaya vurdum yazıyı, ciddiyeti bırakmayalım :@..:)..görüşmek üzere....

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Selamlar ;
beğendiğine sevindim.

Eralp

Ahmet Dursun dedi ki...

Yorumunuzu burada görmek beni çok mutlu etti :)..

Teşekkürler..