Add to Technorati Favorites

3 Ağustos 2008 Pazar

INETA 2.gün özeti

Yaz günlerinin bunaltıcı havasına aldırmayan yazılımcıların katılımıyla gerçekleşen INETA Summer Hit bugünkü oturumların ardından sona erdi.Oturumların konuları gerçekten çok güzel belirlenmişti ve de kaliteli konuşmacılar sayesinde etkinlik daha da güzel oldu.
-
Bugüne gelirsek ilk oturumda Daron Yöndem IE 8.0'i yazılım geliştiricilere dönük olarak anlattı ve de yazılımcıların kullanıcılara sunabilecekleri IE 8.0 özelliklerinden bahsetti.Bu özelliklerden bazılarını ben de sizlerle paylaşmak istiyorum.Bunlardan biri activities uygulaması diğeri ise web slices.
-
Bunlardan Activities sayesinde sitenizden başka servislere bilgi akışına imkan sağlıyorsunuz.Okumakta olduğunuz web sayfasındaki bir bilgiyi, adresse yerini görmek, kişi ismiyse facebookta aramak, başka birşeyse yazılımcıların geliştireceği activities çerçevesinde başka birşey yapmak için kullanabiliyorsunuz.Örneğin sitenize
-
***KOD MICROSOFT'UN BU UYGULAMAYI ÖRNEKLEDİĞİ BİR KODDUR BENLE ALAKASI YOK, TEK EMEĞİM BURAYA KOPYALAYIP SİZLE PAYLAŞMAK***

bu kodu eklediğinizde ve gerekli XML, ASP dosyalarını oluşturduğunuzda artık sitenizde bir activity gelişecek ve de metin seçtiğinizde, bir activity düğmesi belirecek; buradan map with live map seçeneği sayesinde adresinizi hiçbir yere kopyalamakla uğraşmayıp, direkt adresinizin haritada nerede olduğunu aynı pencerede göreceksiniz. Bu arada bu activity aslında sizin yapmanızı gerektirmeyen IE 8.0'la direkt gelen bir activity zaten :)..Bunun yerine örneğin bir kelimeyi seçtiğimizde onu bir ing-tr sözlükte aratabileceğimiz bir activity hoş olur veya ürün ismini seçtiğinizde onu gittigidiyor'da aratacak bir activity.

-
Yukarıdaki http://blogs.msdn.com/ 'dan aldığım resimde, bahsettiğim şeyin neye benzedeğini görebilirsiniz. Yeni bir pencerede açılmıyor bu uygulama buna dikkat edelim.

-
Diğer özellik ise WebSlices yani sayın Daron Yöndem'in verdiği isimle Takipçi. Bu takipçiler ise sitede kullanıldıkları yerler sayesinde kullanıcıya aynı siteye geri dönmeden ilgilendiği şey hakkında yenilenen bilgiye direkt kendi explorer penceresinden ulaşma imkânı veriyor. Örneğin facebookta arkadaşlarınızın durumu WebSlice olarak hazırlandıysa kenarında beliren düğmeye basıp bu uygulamayı browser'ın bir yapısı haline getirebilir ve bir makale okurken oradan arkadaşınızın durumunu takip edebilirsiniz.Bu örnek benim örneğim değil, ben bunun için kullanmam şahsen:)..Diğer bir örnek ise gittigidiyor.com'da bir ürünü örneğin takibe alıyorsunuz ve de bu sizin pencerenizde son durumuyla size gösteriliyor.Bu durumun kendini yenileme süresi 24 saat default ayarla geliyor, siz bunu değiştirirsiniz tabi ki:)..Yoksa 24 saat sonra takip ettiğiniz laptop hurdaya çıkacak kadar yaşlanabilir:)..
-
Bu özelliği de resimle beraber paylaşmak isterdim lakin şu an bir resim bulamadım..
-
Web 3.0 oturumunda ise Ali R. Babaoğlan bize webin gittiği yer hakkında bilgiler verdi. Bunlardan bir kısmını paylaşırsam; web 3.0la gidilen yer olan semantik web.Bu şu demek; örneğin google gibi bilgi çöplüğüne dönüşmüş bir arama motoru yerine anlamlı arama yapan bir arama motorunun hayatta yer alması, yani baş ağrısına ne iyi gelir diyince; Özdemir Kapıcılık mükemmel ötesi kapı diye bir google yazısı getirip arama motorluğundan çıkıp bizim yörede gugul denilen atıştırmalık yiyecekten başka bir anlam ifade edemeyen bir arama motoru değil de size mantıklı bir şekilde cevap veren bir arama motorunun olması.Sadece arama motoru değil de örneğin galatasaray'ın bir transfer haberini okuduktan sonra takibe almak ve de galatasarayın sadece bu transferi hakkında yeni gelişmelerden otomatik haberdar olmak da semantik webin görüldüğü bir durum ve aynı zamanda Ali R. Babaoğlan'ın bitirme projesi.Size bunları anlatırken Ali R. Babaoğlan'ın blogunda bu konu hakkındaki yazıyı buldum.Size sunumdan bahsetmek yerine kendisine link verip sizi direkt yetkiliyle görüştürmek istiyorum :)>> semantik web
-
Mantıklı arama motoru olarak da http://www.hakia.com/ 'u incelemenizi ve de türk mühendislerimizin geliştirmiş olduğu bu siteyi duyurmanızı tavsiye ediyorum..Lakin şu an türkçe aramalardan ziyade malesef çıkışı ing'den olması sebebiyle ingilizce aramalarda daha iyi sonuç veriyor ya da ben böyle bir izlenim edindim.
-
Son oturumda ise malesef yorgunluktan dolayı çok fazla bulunamadım..Sizlerle şimdilik paylaşabileceğim bilgiler bunlar..Takip listemi yeniliyorum, daha önce bu isimlerle tanışmadıysanız takip listeme göz atmanızı tavsiye ederim..Hepsinin makalelerinden çok yararlı bilgiler edinebilirsiniz..Görüşmek üzere....
-

2 yorum:

TolgA Ünvermiş dedi ki...

Anladıgım üzere muhtesem bi etkinlik olmuş. Katılmayı çok istiyordum ama mesafeler engel oldu. Ama senin güzel özetlerinle yaşamış kadar da oldum Ahmetcim sagolasın...

Ahmet Dursun dedi ki...

Teşekkürler tolgacım..Kendi çabalarımızla meydana gelecek olan bilişim günlerindeki oturumları izlemek de hayli zevkli olacaktır diye düşünüyorum :))..